Skada 3

...och så var Chippen skadad också. Han opererades igår (torsdag) för ett handledsbrott han ådrog sig i onsdags mot Standard Liége i ligan. Det bör väl egentligen inte betyda så hemskt mycket, mer än att Christian säkert har jätteont och det är att det är jättesynd om honom och att han inte kommer kunna knäppa gylfen själv de närmaste sex veckorna.

Chippen följer alltså den senaste trenden bland svenska landslagsspelare att ha en sjukt bra tajming på sina skador. Nu stundar ju juluppehåll och om Wilhelmsson ändå ämnar sig till Toscana skulle han ändå inte spela ligafotboll förrän i slutet av januari/början av februari. Med bruten handled kan han dessutom hålla igång med bollträning under konvalescensen. En helt ok skada alltså, och, som sagt, enormt bra tajmad.

Dessutom kan ju Pär-med-ä och de andra Anderlechtkompisarna skriva fina hejdåmeddelanden på gipset som:

"Jag vill nu uppå gipset gravera
innan jag i tårar brisera:
jag vill mig som dig frisera!
åh Chippen, du finns ej mera!
//Oleg Iachtchouk"

eller:

"En flyfotad yngling från Blekinge
huserandes ute på höger vinge
drog en da'
till Florens åsta'
för att skräck i försvararna inge

Jag älskar dig 4-ever! Puss från din egen Yves Vanderhaege!"

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback