Tyskland - Italien

Italien ville verkligen inte ha straffar!

Kommentarer
Postat av: Babak

Vm basta match helt klart. Stort plus till domaren som inte holl sig till FIFAs nya policy och lat spelet rulla pa. Italienarna kampade och anfoll hela matchen igenom. Jag var alldeles gratfardig redan i mitten pa andra halvlek av att fa bevittna denna fotbollsopera. Och sa kommer Grossos mal och de 35-40 italienare jag ser matchen med exploderar! Aldrig sett pa maken. Och mitt i jublet kommer Del Pieros eleganta 2-0 och jag svimmar nastan av i gladje och jubel. ITALIA ITALIA ITALIA skriker italienarna och bestaller in mer ol att dricka. Och jag bara ryser nar jag tanker pa det och tappar traden i detta inlagg. Italien vinner VM. Var sa sakra.

2006-07-05 @ 10:38:39
Postat av: Babak

Vm basta match helt klart. Stort plus till domaren som inte holl sig till FIFAs nya policy och lat spelet rulla pa. Italienarna kampade och anfoll hela matchen igenom. Jag var alldeles gratfardig redan i mitten pa andra halvlek av att fa bevittna denna fotbollsopera. Och sa kommer Grossos mal och de 35-40 italienare jag ser matchen med exploderar! Aldrig sett pa maken. Och mitt i jublet kommer Del Pieros eleganta 2-0 och jag svimmar nastan av i gladje och jubel. ITALIA ITALIA ITALIA skriker italienarna och bestaller in mer ol att dricka. Och jag bara ryser nar jag tanker pa det och tappar traden i detta inlagg. Italien vinner VM. Var sa sakra.

2006-07-05 @ 10:46:44
Postat av: Mannen från Kivik

Domaren missade ett par fula stämplingar men det tycker ni Ivanov-hatare kanske är bra för då får ju spelet fortsätta.

2006-07-05 @ 13:39:35
Postat av: Babak

Tyckte Ivanov skötte sig bra under de svåra omständigheterna. Men när matchen rullar och man gott kan låta spelet fortsätta utan att det blir för fult hör korten hemma i domarens bröstficka. Så var ju inte fallet i matchen mellan Holland och Portugal. Det var inte fotboll - det var en slakt som tagen från antiken (men trots allt ganska spännande att bevittna). Sen är det ju så att FIFAs policy vad beträffar kortviftandet misslyckats kapitalt. Så är det bara.

2006-07-05 @ 18:26:02
Postat av: Limpan af Lidingö

Välförtjänt seger av Italien. Även om de var strået vassare under ordinarie speltid, var det i förlängningens andra hälft de visade framförallt taktisk och fysisk överlägsenhet. Det ska löna sig att inte försöka fega sig fram till straffar, därför är jag glad att Italien vann.

Men var det bara som jag tyckte, eller verkade inte Italienarna ta det jäkligt lugnt under förlängningens första hälft? För att sen gå ut och ösa på framåt som bara attan sista femton. Var det tränaren som förklarade för dem i pausen som inte är nån paus att italienska nerver inte är gjorde för straffar på bortraplan? Eller var det ett taktiskt genidrag att först vagga in tyskarna i säkerhet och sen satsa på mål medans tyskarna redan gick och funderade på i vilket hörn de skulle placera straffarna?

2006-07-06 @ 20:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback